"przedsiębiorcy rozwijają technologię, która wygląda dobrze, ale nie posiada serca ani empatii"

Odpowiedzi na pytanie w tytule pojawiły się podczas  Connected Health Symposium w Bostonie (29-30 października 2015). Po pierwsze startupy zbyt często doświadczają „syndromu pięknego produktu” („shiny product syndrome”). Cytując Amy Cueva, współzałożycielkę Mad*Pow, która w firmie zajmuje się klientami i ich doświadczeniami (Chief Experience Manager): „przedsiębiorcy rozwijają technologię, która wygląda dobrze, ale nie posiada serca ani empatii”.

Po drugie, przedsiębiorcy inwestują za dużo w użytkowników i ‚noszalne urządzenia’ (wereables).  Dr. Jeffrey Benabio, lekarz zajmujący się zmianami w opiece zdrowotnej w Kaiser Permanente, wyjaśnia: „zintegrowany system opieki zdrowotnej może mieć sporo pieniędzy i wielu pacjentów, ale interesuje się głównie poprawą jakości opieki i obniżaniem jej kosztów, a nie sprzedawaniem gadżetów„.

Te dwie uwagi mogą się przydać naszym rodzimym przedsiębiorcom, jeżeli ich innowacyjne pomysły mają zdobyć rynek zdrowia w Polsce i na Świecie.  Poczytaj więcej nt. konferencji Connected Health Symposium.

Na temat projektów współpracy w dziedzinie Digital Heath można przeczytać w sekcji: Nowoczesna diagnostyka i terapia, Digital Health.