Jak rozgryźć klienta 50+

Silver generation, czyli osoby w wieku 50+, nowi, współcześni seniorzy, to dzisiaj grupa o wielkim, nieznanym do tej pory potencjale społecznym, ekonomicznym i konsumenckim.
SilverWave to firma, która pomaga wygrywać klientów 50+! Osoby dojrzałe to potencjalni odbiorcy i adresaci wielu produktów i usług, między innymi z obszarów takich jak: farmacja, zdrowie, żywość, opieka zdrowotna, technologie okołozdrowotne i wielu innych. Aby do nich dotrzeć, trzeba znać ich specyfikę, potrzeby i oczekiwania, które coraz bardziej odbiegają od utrwalonych stereotypów.
Kim są współczesne osoby 50+? Czego potrzebują? Jak do nich trafić? I jak przekonać ich do swojej oferty? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących dojrzałych odbiorów może udzielić SilverWave – firma zajmująca się badaniami, marketingiem i strategiami skierowanymi do grupy 50+. W ramach prezentacji podczas LSOS chcielibyśmy przedstawić nasze cztery kluczowe i zarazem unikalne na rynku usługi, za pomocą których pomagamy klientom wykorzystać potencjał tzw. srebrnej fali.

SilverWave to przede wszystkim:

  • Srebrne Badania
  • Aby z sukcesem wprowadzić na rynek produkty i usługi dla osób dojrzałych, trzeba zrozumieć ich potrzeby, opinie i preferencje. Firma SilverWave gwarantuje swoim partnerom pozyskanie tej wiedzy dzięki Srebrnym Badaniom Marketingowym – specjalnie zaprojektowanemu podejściu badawczemu, wykorzystującemu unikalne elementy i rozwiązania, takie jak między innymi:

    • panel badawczy respondentów w wieku 50+ – ponad 5 tys. osób, które zadeklarowały chęć udziału w badaniach
    • specjalnie przeszkoleni dojrzali moderatorzy badań jakościowych dopasowani wiekiem do respondentów
    • autorskie systemy i metodologie tworzenia „dojrzałych” pytań ankietowych
    • internetowy pokój rozmów 50+

    Co mają z tego nasi klienci:

    • zyskują to, co jest dziś najważniejsze przy tworzeniu skutecznych strategii biznesowych i marketingowych – wiedzę o konsumencie
    • nie ryzykują podejmowania błędnych i intuicyjnych decyzji w kwestii tego, co zaoferować swojej dojrzałej grupie docelowej
    • nie inwestują niepotrzebnie w badania realizowane według schematów zaprojektowanych pod młodych respondentów
    • otrzymują od nas pełne wsparcie na dowolnym etapie projektu badawczego, nie muszą mieć żadnej wiedzy, ani doświadczenia w zakresie badań marketingowych
    • wyprzedzają tych konkurentów, którzy wciąż podejmują decyzje biznesowe w oparciu o utrwalone od lat stereotypy o seniorach
  • Srebrny Audyt
  • SilverWave oferuje analizę treści, materiałów oraz komunikacji, którą firmy, instytucje i organizacje kierują do swoich dojrzałych klientów lub odbiorców. W ramach tej usługi monitorujemy, sprawdzamy i oceniamy wszelkiego rodzaju przekazy pod kątem ich dopasowania do specyfiki, potrzeb, sposobu komunikacji oraz percepcji osób 50+.
    Przykłady materiałów i treści poddawanych Srebrnemu Audytowi:

    • nazwy produktów i usług
    • hasła reklamowe
    • ulotki, broszury
    • treść e-mailingu, korespondencji pocztowej
    • spoty, layouty reklam prasowych i internetowych, bannery reklamowe
    • informacje na opakowaniach
    • elementy wizualne
    • komunikacja bezpośrednia do klientów – przewodniki i wytyczne dla osób odpowiedzialnych za obsługę klienta-seniora
    • rozmowy telefoniczne i bezpośrednie prowadzone przez call center, centra obsługi klienta oraz doradców z osobami dojrzałymi

    Co mają z tego nasi klienci:

    • dowiadują się, czy w odpowiedni sposób mówią i piszą do swoich klientów 50+
    • otrzymują dokładne wytyczne, jak zmienić język, określenia, sformułowania lub sposób mówienia, tak aby lepiej trafiał do dojrzałej grupy docelowej
    • budują przewagę konkurencyjną – ich przekaz staje się bardziej zrozumiały, czytelny i dostosowany do sposobu komunikacji i percepcji osób dojrzałych, dzięki temu wyróżnia się i jest łatwiej dostrzegany na tle innych komunikatów
  • Srebrny Kontakt
  • To usługa firmy SilverWave polegająca na consultingu w zakresie obsługi klienta 50+. Doradzamy firmom i instytucjom nie tylko jak najlepiej rozmawiać z dojrzałymi klientami, ale także jak stworzyć idealne warunki i otoczenie do obsługi osób z tej grupy wiekowej.
    Przykłady elementów obsługi jakie pomagamy optymalizować:

    • udogodnienia i wystrój stanowiska obsługi klienta
    • okienko w punkcie przyjęć
    • charakter infolinii i call center dla osób 50+
    • elementy merchandisingu – rozplanowanie przestrzeni sprzedażowej
    • audiomarketing – tło dźwiękowe dla sklepów, pomieszczeń usługowych, instytucji

    Co mają z tego nasi klienci:

    • wiedzą, jak stworzyć idealne warunki obsługi swoich klientów
    • otrzymują dokładną receptę – jakie elementy oprawy swoich usług wybrać i zaimplementować, tak aby dojrzałe osoby czuły się wśród nich najlepiej
    • tworzą idealny klimat, który sprzyja komfortowi osób 50+
    • mają szansę stać się pierwszymi na rynku, który poza standardami marketingu, stawiają również na mniej wymierne, ale równie ważne aspekty pozyskiwania i dbania o klientów
  • Srebrna Strategia
  • Wspólnie z klientem, na bazie wiedzy, doświadczenia, unikalnego know-how, badań, audytów i analiz, tworzymy optymalne strategie biznesowe i marketingowe pod kątem dojrzałych konsumentów i odbiorców. W ten sposób pomagamy wygrywać klientów 50+!

Zasięg działania: ogólnopolski, możliwość realizacji także projektów zagranicznych.
Czas realizacji: dostosowywany indywidualnie do każdego projektu i potrzeb klienta/partnera.


Poznaj prezentera:

Anna Marszalik – Kraszewska

Jak rozgryźć klienta 50+

PODZIEL SIĘ